Provádíme revitalizaci našeho GT-R. Máte se na co těšit

V minulém článku jsme se rozepsali o našich vozidlech z kategorie hot-hatchů a v tomto článku svým způsobem na povídání o našich autech navážeme. Pojďme se nyní společně vrátit na konec roku 2017, kdy naše půjčovna Mercutcars vznikla, a kdy jsme se rozhodli pořídit první vozy do našeho vozového parku.

Už před téměř třemi roky jsme přesně věděli, jakým stylem chceme Mercutcars vést, a o to těžší bylo vybrat první vozidlo. Netrvalo to dlouho a my jsme se tak nějak shodli, že se naším prvním vozidlem stane notorická Godzilla, konkrétně Nissan GT-R R35. Počkat, ptáte se jaká Godzilla? Dobrá, než se pustíme do podrobnějších informací, tak si pojďme vysvětlit, proč si GT-Rko vysloužilo přezdívku Godzilla. Nissan GT-R byl Godzillou označen poté, co model R32 zničil v letech 1990 až 1992 veškerou závodní konkurenci. V japonském šampionátu cestovních aut vyhrál tento model 29 závodů v průběhu čtyř sezón (v řadě) a v australském šampionátu roztrhal na kusy dříve nedotknutelnou Sierru Cosworth. K „pokřtění“ názvu Godzilla poté došlo v rámci australského časopisu Wheels – právě od této doby se název Godzilla používá.

Nissan Skyline GT-R R32

Vůbec první GT-R představila automobilka Nissan v roce 1969. V té době měl Nissan jednoduše touhu závodit a rozhodl se, že vytvoří takové vozidlo, které bude ostatním konkurovat. Až do roku 2003 používal Nissan u svých GT-R označení Skyline, které se vytratilo s příchodem modelu R35. Posledním modelem s označením Skyline se stal tedy model R34, který zná naprosto každý z vás z Rychle a zběsile. R34 se vyráběl do roku 2003, co se ale dělo celé čtyři roky, když Godzilla s označením R35 přišla až v roce 2007? Nissan se jednoduše řečeno dostal do vážných finančních problémů (rozhodně ne poprvé za celou historii této společnosti). Naštěstí však na pomoc přispěchala automobilka Renault společně se záchranným plánem. Nissanu tedy nezbylo nic jiného, než se s Renaultem spojit. Během několika let se podařilo Nissanu z dluhů „vyhrabat“, a poté už příchodu nové Godzilly, tedy modelu R35, nic nebránilo.

Ihned poté, co jsme GT-R dovezli na naši garáž, tak jsme zjistili, že se jedná o trefu do černého. Zrychlení GT-Rka nám všem bralo dech a pořád dokola jsme nebyli schopni přijít na to, kde se „to“ v tom autě sakra bere. Co se týče motoru samotného, tak ten má objem 3.8 litru a generuje výkon 357 kW při 6400 ot./min… a je nutné podotknout, že auto váží 1821 kg, což je nepochopitelné tím tuplem. Naše Godzilla běžela bez sebemenších komplikací až do května 2018, kdy se začaly objevovat první problémy. Prvně to nevydržel kardan, který byl ihned vyměněn za silnější (odolný až na 1000 koní), v červenci přišla na řadu převodovka, což je u GT-R kapitola sama o sobě. I v případě převodovky jsme však provedli úpravy – konkrétně došlo k zesílení a ke změnám v řazení, díky čemuž zvládá naše GT-R rychleji řadit. Všechny tyto opravy jsme nechávali provádět v TOPRUN GT-R, nejspecializovanějším servise pro Nissan GT-R široko daleko. Abyste byli v obraze, tak opravy vycházely na několik desítek a stovek tisíc korun, navíc k tomu se nám podařilo později v roce 2018 GT-Rko lehce poškodit, a to střetem se zvěří. Tento lehký ťukanec nás vyšel na 220 tisíc korun.

Po roce, co jsme naší Godzillu vlastnili, jsme z ní byli i nadále unešení a každá jízda v ní byla naprosto jedinečná a plná adrenalinu. Jak už to ale tak ve světě autíčkářů bývá, tak jsme si klasicky řekli, jestli toho to auto nezvládne víc… netrvalo dlouho a GT-Rko stálo zanedlouho opět v TOPRUN GT-R, kde jsme se s kluky domluvili na dalších vylepšeních. Z předchozích servisních úkonů už jsme věděli, že kardan zvládne ustát výkon okolo 1000 koní, stejně tak i převodovka toho měla zvládnout více, než ta sériová. Samozřejmě jsme provedli celkovou kontrolu naší střely, abychom si byli 100% jistí, že si další úpravy můžeme dovolit, a že i přesto budou naši zákazníci v naprostém bezpečí. Po kontrole jsme se rozhodli, že se pokusíme s naším GT-Rkem dostat na hodnoty zrychlení, které udává samotný výrobce, tj. z 0 na 100 za 2.7 sekundy. Kromě toho chtěli jsme atakovat rychlost 200 km/h pod 12 vteřin – tohle všechno samozřejmě na německých dálnicích bez omezení rychlosti. 

Plán jsme tedy měli a nyní už bylo jen na nás, abychom jej zrealizovali. Prvně přišla na řadu řídící jednotka motoru. Rozhodli jsme se pořídit speciální programovatelnou řídící jednotku, ve které jsme nastavili výkon až na hodnotu cca 620 koní. Jen tak pro zajímavost – NISMO, závodní oddělení Nissanu, vyrábělo vrcholnou verzi Godzilly s výkonem cca 600 koní. Když má vozidlo takový výkon, tak jej samozřejmě potřebujete něčím ubrzdit. I přesto, že jsou sériové brzdy velmi výkonné už z továrny, tak jsme se i v tomto případě rozhodli o upgrade a nasadili jsme pořádné performance brzdy. Po těchto úpravách auto fungovalo bez sebemenších problémů až doteď. Za celou tu dobu provozu však naše Godzilla utrpěla několik šrámů z boje a my jsme se rozhodli, že nastal moment na provedení celkové revitalizace, a to jak po designové stránce, tak po té výkonnostní.

Když se řekne GT-R, tak si každý z vás nejspíše představí tuto střelu vždy v šedé barvě. Naše Godzilla ale v rámci revitalizace o svou šedou barvu přijde. Co jsme si namísto ní přichystali si zatím necháme pro sebe, každopádně se rozhodně máte na co těšit. Po výkonnostní stránce vám můžeme prozradit, že výkon jako takový už nejspíše zvyšovat nebudeme. Namísto toho se však podíváme na to, jak naše GT-R s výkonem pracuje a pokusíme se průběh vyladit tak, aby bylo zrychlení a další vlastnosti ještě více dechberoucí. Konečně také osadíme pořádné výfuky s kvalitním projevem, aby jednoduše každý naše GT-R poznal nejen zrakem, ale také sluchem, a to na kilometry daleko. GT-R je bohužel z továrny vcelku tiché, což je u takového povozu rozhodně obrovská škoda. Výsledek zveřejníme již brzy během několika dnů, kdy bude celá revitalizace naší Godzilly hotová. 

Na závěr bychom chtěli poděkovat TOPRUN GT-R za jejich bezvadnou a dlouhodobou spolupráci, klukům z 9½ PERFORMANCE za skvěle odvedenou karosářskou práci a Rally Designu za jejich rychlost a smysl pro detail.

Nezapomeňte nás sledovat na Facebooku a Instagramu!

#projeďmě