Audi R8: Stroj s obrovským sex-appealem

Nejnovějším přírůstkem do našeho vozového parku je Audi R8. Jedná se o nejostřejší model automobilky Audi, která jinak vyrábí především pohodlné vozy do města a na klasické cestování, teda vyjma sportovních modelů s označením RS. Nutno zmínit, že i R8 lze svým způsobem považovat za velmi populární supersport, o kterém sní nejen malí kluci, byť teda z hlediska historie nijak hluboko nesahá – její první model byl představen v roce 2007. Za tu dobu si však R8 vybudovala obrovské renomé a my v Mercutcars jsme se před několika měsíci rozhodli, že vám i tento vůz nabídneme, abyste si jej mohli vyzkoušet na vlastní kůži. Bylo nám jasné, že se bude jednat o trefu do černého, protože je model R8 zkrátka jedinečný a přitahuje pozornost nejen milovníků Audi, ale i všech ostatních okolo.

Nissan GT-R: Nejlepší auto světa u nás ještě lepší

U všech ostatních aut, která nabízíme, jsme postupem času prováděli všemožné úpravy, a to nejen z hlediska designu, ale také výkonu. Co se však týče Audi R8, tak zde jsme doposud vlastnoručně neprovedli prakticky vůbec nic, pokud je řeč čište o úpravách – jinak na ní bylo práce více než dost, o čemž se dozvíte více v dalším odstavci. Každopádně je naše Audi R8 i přesto výjimečná, a to z hned několika důvodů. Primárně můžeme zmínit, že k nám přicestovala až z Dubaje, čemuž odpovídá také její konfigurace. Oproti klasickému modelu tak nabízí například na míru ušitý a nesmírně luxusní interiér v černo-červené kombinaci, která perfektně ladí se zevnějškem. Zde se pak naše R8 chlubí surově naladěnými výfuky Audi Sport, samozřejmostí je také upravená mapa v režimu Sport a v neposlední řadě také o kapku tužší samosvorný diferenciál. O pekelně červeném zbarvení se ani nemusíme bavit, jelikož právě barva je to první, čeho si u ní všimnete.

Jak už jsme ale nakousli v odstavci výše, tak nás R8 také opravdu pekelně potrápila. Po delší době bezproblémového fungování náhle při jedné z jízd došlo ke vzplanutí motoru. Shodou okolností jsme u této jízdy byli přímo my, takže jsme problém ihned poznali a pohotově zareagovali. Zatímco autu jako takovému se nic nestalo, tak motor utrpěl nevratné poškození a nebylo možné jej zachránit. Z toho důvodu tak naše R8 delší dobu stála, jelikož jsme řešili, co s ní bude dál. Nakonec jsme se však správně rozhodli k přeskládání celého motoru, do čehož se pustil náš šikovný mechanik. A vzhledem k tomu, že naše kráska již delší dobu opět bezproblémově jezdí, tak si můžete odvodit, že se vše povedlo na jedničku s hvězdičkou. Jak už o nás víte, tak se snažíme ke všemu přistupovat tak trošku jinak, a hlavně být transparentní. I proto často našim příznivcům ukazujeme a připomínáme, že provozování půjčovny supersportů rozhodně není ani žádný med, a ani procházka růžovým sadem.

Pokud jste tedy někdy snili o tom si Audi R8 vyzkoušet, tak u nás bez jakýchkoliv problémů můžete. A vzhledem k tomu, že vlastníme také další supersporty, tak je klidně můžete postupně vyzkoušet všechny a porovnat. Jednoduše tak zjistíte, že žádné auto z kategorie supersportů není stejné – každé má své výhody a nevýhody, každé je v něčím výjimečné a jiné. Konkrétně u R8 vás velmi příjemně překvapí především extrémně nízký posed, kromě něj však samozřejmě také orchestr vidlicového osmiválce o objemu 4.2 litru v kombinaci s laděnými výfuky. Výkon se díky upravené mapě blíží pěti stům koním, se kterými je možné dokonce pokořit magickou hranici 300 km/h a zrychlit „z nuly na sto“ za tři vteřiny. Prozatím žádné extra velké úpravy naší Audi R8 nechystáme, to ale neznamená, že se to dříve nebo později nemůže změnit… a pokud k tomu dojde, tak se o tom mezi prvními dozvíte právě na našem blogu.

Nezapomeňte nás sledovat na Facebooku a Instagramu!

#projeďmě