Subaru WRX STi: Surová bestie, která vás nenechá vydechnout

Když se řekne Subaru, automobilovým nadšencům se vybaví šest písmen – WRX STi. Ano, přesně pod těmito dvěma zkratkami se skrývá nespočet srdcervoucích příběhů, především tedy samozřejmě ze světa rallye. U nás v Mercutcars nemáme ve vozovém parku jen supersporty s brutálním výkonem, ale také pořádné hot-hatche, které dokáží dobrého řidiče často zabavit o mnoho více. Kromě Focusu RS si tak můžete vyzkoušet i právě naše Subaru WRX STi z roku 2007. Z tohoto údaje lze vyvodit, že se ještě jedná o surové auto, které není přeplácané elektronikou a dělá přesně to, co mu přikážete. Nemá sebemenší problém vás pořádně vyškolit a přesně tímto autem můžeme rozdělit obyčejné řidiče od těch dobrých. Koneckonců naše Subaru již několikrát vyškolilo i některé naše zákazníky, jak jste se mohli dozvědět jednom z předchozích článků.

Focus RS: Moderní technika, jejíž domov je na okreskách

Před nějakou dobou, kdy se naše WRX STi objevilo „zahozené“ v lese, jsme stáli před důležitým rozhodnutím. Buď se auta nadobro zbavíme a ukončíme jeho provoz, anebo ho dáme znovu do kupy a dostane další šanci. Po delším rozhodování, a hlavně po pořádné inspekci zmuchlaných plechů, jsme se rozhodli pro to pozitivnější řešení. Nakonec se totiž ukázalo, že poškozené byly doopravdy pouze plechy a žádné další vážné škody nevznikly. Nejvíce se nám ulevilo při zjištění, že nehodu přežila i zbrusu nová motorová jednotka, která měla v té době najetých necelých patnáct set kilometrů. Pustili jsme se tedy do oprav, a když už jsme v tom byli, rozhodli jsme se celé auto kompletně odstrojit. Jestliže jste příznivci japonských aut, tak vám nemusíme nijak zvlášť připomínat, že velmi ráda rezaví, takže jsme nic nenechali náhodě a všechny části našeho Subaru řádně zkontrolovali, vyvařili a ošetřili. Poté auto odjelo do lakovny, kde dostalo nový lak, který jsme následně opatřili ikonickým Subaru rallye polepem. Kromě toho jsme nainstalovali ještě ochranný kryt pod motor a keramickou spojku.

Opravy nikdy neprovádíme tak, aby vyšly co nejlevněji, a abychom vše co nejdříve slátali do kupy za účelem co nejdřívějšího uvedení do provozu. Nemůžeme si dovolit naše zákazníky posadit do nebezpečného auta, u kterého nelze s jistotou říci, zdali se po pár kilometrech nerozsype – takto určitě nepřemýšlíme. Snažíme se udržovat vysoký standard na všech frontách a rozhodně se žádným způsobem nepřetvařujeme. Profesionálně přistupujeme nejen k samotnému půjčování aut, ale i ke všemu, co se děje na pozadí, ať už je řeč o servisu či opravách a úpravách našich aut. A podle pozitivních recenzí na všemožných portálech, za které vám z celého srdce děkujeme, již dlouhodobě víme, že se takový přístup zkrátka vyplácí a nemáme důvod jej jakkoliv měnit. Jsme rádi, že můžeme dělat to, co nás baví, nejlépe, jak vůbec umíme. Pro mnohé z vás je totiž jízda ve WRX STi či jakémkoliv jiném autě z naší nabídky splněným snem, na který budete vzpomínat opravdu dlouho, a proto to musí stát za to.

Subaru WRX STi rozhodně není pro každého – jak už bylo zmíněno výše, nejedná se ani o „ameriku“, ani vyloženě o supersport. Kategorie, do které spadá, se nazývá hot-hatch, což jsou malá a hravá auta se specifickými jízdními vlastnostmi, které u aut jiných kategorií zkrátka nenajdete. Naše Subaru s typickým čtyřválcovým přeplňovaným motorem Boxer dosahuje výkonu 350 koňských sil, které jsou na silnici převáděny systémem stálého pohonu všech kol s označením AWD, točivý moment pak dosahuje hodnot 530 Nm. Z „nuly na sto“ se dostanete zhruba za 5 sekund, a to je prakticky všechno, co (ne)potřebujete vědět. Subaru WRX STi vás prostě nadchne svými jízdními vlastnostmi, které jsou umocněné surovostí auta a laděným výfukem, jenž se nebojí sem tam i vystřelit. Pokud byste se tedy chtěli touto bestií pořádně projet, stačí si zarezervovat jízdu.

Nezapomeňte nás sledovat na Facebooku a Instagramu!

#projeďmě