Kompletní průvodce výběrem našich aut

Aktuálně si u nás můžete půjčit celkově pět aut – jedná se o Nissan GT-R, Audi R8, Ford Mustang. Subaru WRX STi a Ford Focus RS. Velmi často se nás ptáte, které auto je podle nás nejlepší, které máme nejraději, a které byste si vlastně měli vybrat. Jednoznačná odpověď na tuto otázku bohužel neexistuje a ani existovat nemůže, protože každé z našich aut má zkrátka svoje kouzlo. Hlavně je ale třeba si uvědomit, že jsou naše auta ve vlastnostech a specifikacích diametrálně odlišná, což znamená, že vynikají v různých oblastech. Přesně z tohoto důvodu máme k dispozici pět aut z rozdílných kategorií, aby si na své přišel opravdu každý. Snad každý automobilový nadšenec si totiž představuje zábavu při řízení auta jinak, a zatímco někdo vyhledává nejvyšší rychlost na rovince, tak někdo jiný se chce svést ostře na okreskách a využít sílu brzd… a takto bychom mohli pokračovat dál a dál. V tomto článku jsme se tak rozhodli vám všechny naše stroje shrnout a s výběrem vám tak alespoň trošku pomoci. Pokud vás nějaké auto zaujme, můžete se o něm dozvědět více podrobných informací a detailů v přiloženém článku pod každým odstavcem. Finální volba však bude pouze na vás.

Nissan GT-R

Začneme Nissanem GT-R, chcete-li Godzillou, jak se této bestii často přezdívá. Ten je opravdu nesmyslně rychlý v přímce a pocit, jakmile se natlačí turba a projeví neuvěřitelné zrychlení, je prostě neskutečný a nepopsatelný – člověk to prostě musí zažít. Na druhou stranu ale Godzilla bohužel zastává svou přezdívku v zatáčkách, ve kterých musíte počítat s tím, že jedete skoro se dvěma tunami, což je prostě znát. Úplně si navíc Nissan GT-R nerozumí s rozbitějšími okreskami, kde se chová relativně dost neklidně a může způsobovat vrásky na čele. Každopádně vám samozřejmě doporučíme nejlepší trasu, kam se s ním projet, aby byl váš zážitek co nejintenzivnější a nejpříjemnější.

Nissan GT-R: Nejlepší auto světa u nás ještě lepší

Audi R8

Druhým vozem v repertoáru je Audi R8, další z našich miláčků, který aktuálně představuje nejnovější přírůstek do rodiny. Audi R8 je děsně hravá a po prvních pár kilometrech, kdy se s ní sžijete, si budete říkat, že vlastně sedíte v motokáře. Extrémně příjemný pocit z jízdy umocňuje doslova řev výfuků, společně s rychlým řazením. Co se týče výkonu, tak v tomto ohledu by si jistě R8 ještě nějaký ten koník navíc zasloužila, to je ale zatím otázka budoucnosti. I když se to může zdát jako paradox, tak Audi R8 je ve skutečnosti všestranné auto, se kterým se dá bez problémů jezdit i klidně a pohodlně se spotřebou pod 10 litrů na sto kilometrů. Když ale kouzelným tlačítkem aktivujete režim Sport, dojde k nepopsatelné proměně a rázem můžete mít spotřebu klidně trojnásobnou. Budete mít ale stoprocentní jistotu toho, že si užijete každý metr cesty.

Audi R8: Stroj s obrovským sex-appealem

Ford Mustang

Nádherný kus auta, prostě a jednoduše ta pravá klasika s obrovským motorem – to je Ford Mustang. I když se pod jeho kapotou skrývá osmiválec s objemem 5.0 litrů, tak určitě není určen ke zdolávání rychlostních rekordů, jelikož na to podvozkem nemá a bohužel je to pořád ta „uhoupaná amerika“. Mustang je určen především na kochací typ jízdy, kdy se bez starostí projíždíte a sem tam někoho předjedete, bez nutnosti dotknutí se řadící páky k přeřazení. Ať už totiž sešlápnete plyn na jakémkoliv zařazeném rychlostním stupni, tak se přizvedne předek, otáčky začnou více než ochotně stoupat nahoru a Mustang vystřelí kupředu, což pokaždé vykouzlí úsměv na rtech. Výkonu zkrátka není nikdy dost.

Mustang: Proč byste si měli splnit dětský sen a projet se v tom našem

Subaru WRX STi

Od jedné legendy se dostáváme k další legendě, tentokrát však ze světa rallye a nejedná se o nic jiného než Subaru WRX STi. V našich očích je to kromě legendy primárně velmi hravé auto, ke kterému je potřeba mít neustále respekt a hlavu na správném místě. Už při prvním podařeném rozjezdu, který se konečně povede a auto opakovaně „nechcípne“, zjistíte, že vám WRX STi rozhodně nedá nic zadarmo. Každé přeřazení rychlosti lze v Subaru WRX STi považovat za zážitek, který umocňuje nezaměnitelný zvuk motoru Boxer a mohutné odfouknutí blow-off ventilu. Tomuto autu sedí opravdu jakákoliv cesta, a ačkoliv disponuje různými asistenty, neustále vám dává najevo, že ho řídíte vy a moc toho neodpouští. Respekt, pokora a klid v duši – to je naprostý základ pro jízdu v Subaru WRX STi.

Subaru WRX STi: Surová bestie, která vás nenechá vydechnout

Ford Focus RS

Na konec jsme si nechali Ford Focus RS, který je bohužel často opomíjený – za nás si ale takovou vizitku rozhodně nezaslouží, což mi dá za pravdu každý, kdo měl možnost se v něm alespoň jednou pořádně projet. Mnoho lidí nemá ani nejmenší tušení o tom, že se jedná o jedinou generaci s čistokrevným pohonem všech čtyř kol, zatímco předcházející generace se spoléhaly pouze na pohon předních kol. A když vynecháme speciální Drift Mode, tak tu máme opravdu slušné auto, které má dostatek výkonu, vynikající podvozek, neuvěřitelné brzdy a skvěle se ovládá na jakémkoliv povrchu. Za nás se tohle auto opravdu povedlo a rozhodně by si zasloužilo větší pozornost a oblíbenost. Pokud vás některá z uvedených informací překvapila, rozhodně dejte Focusu RS šanci. Nezklame vás.

Focus RS: Moderní technika, jejíž domov je na okreskách